Sightseeing en Spaans - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Eva-Maria - WaarBenJij.nu Sightseeing en Spaans - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Eva-Maria - WaarBenJij.nu

Sightseeing en Spaans

Door: Eva-Maria

Blijf op de hoogte en volg Eva-Maria

23 December 2014 | Ecuador, Quito

Na alle introducties van het eerste verslag, hebben Myriam en ik dit weekend de toerist uitgehangen in Quito. Zaterdag hebben we een hop-on hop-off bus genomen en zijn we bij een aantal stop uitgestapt. Ze hebben we de basilica gezien, die behalve mooi glas in lood niet bijzonder is. Hier konden we de toren beklimmen via wat enge trapjes. Vanwege de hoogte zijn we nog vrij snel buiten adem, wat niet erg hielp haha! Omdat het regende viel het uitzicht wat tegen. Ook zijn we niet helemaal bovenin gekomen, omdat we de bus weer moesten halen. De volgende stop die we hebben aangedaan wat Camañia, de mooiste kerk van Ecuador (volgens de inwoners van Quito tenminste). Deze kerk was van binnen erg mooi, bijna helemaal bekleed met goud en perfect symmetrisch. Om dit te bereiken was er zelfs een trap op de muur geschilderd, omdat er aan de andere kant een echte trap was. We kregen hier gratis een leuke rondleiding! Tot slot zijn we ook nog bij Panecilio geweest, een heuvel midden in de stad. Hier staat El Virgen de Quito, een beeld van Maria, die waakt over de stad. Vanuit hier heb je mooi uitzicht, maar dit viel opnieuw tegen door het slechte weer. We willen hier nog een keer terug gaan als het helder is.
Zaterdag was er geen Novena, dus heb ik genoten van mijn eigen tijd door o.a. de finale van Expeditie Robinson te kijken.
Omdat we nog niet echt door het centrum van de stad gelopen hadden, besloten we om op zondag terug te gaan naar Old Town (het historische centrum), om hier wat rond te struinen. Veel straten hier zijn vies en er wordt erg veel op straat verkocht. Ook zie je veel jonge meisjes met een baby op de arm en kinderarbeid. We hebben zondag nog een aantal kerken bezocht en zijn een museum ingelopen. Op de terugweg zijn we bij El Parque Ejido gestopt, waar een leuke markt was. Vanuit hier namen we de bus naar Cumbaya, een voorstad van Quito. Hier hebben we bij Jennifer en haar vriend koekjes gebakken en gegeten. Het was een erg gezellige avond.
Vandaag hebben Myriam en ik onze eerste les Spaans gevolgd. Onze leraar is een erg aardig man die alleen een woordje Engels spreekt als we het echt niet snappen. De rest van de tijd spreekt hij rustig en duidelijk Spaans met ons. We volgen deze week iedere dag 4 uur lessen, met uitzondering van eerste Kerstdag. Ik denk dat we veel zullen leren en dat ons Spaans veel vooruit zal gaan in deze weken.
Vanavond is de Novena in het huis van mijn gastgezin. Ik hoop dat ik hier wat foto's kan maken, zodat ik dit met jullie kan delen!

Saludos,
Eva-Maria

  • 23 December 2014 - 01:41

    Karlijn:

    Ben benieuwd naar de foto's! En alvast een fijne kerst daar!
    X

  • 23 December 2014 - 07:17

    Sophie:

    Leuk om te lezen. Ik had eigenlijk geen idee wat ik me bij Quito voor moest stellen. Fijne Kerstdagen en Navena, al weet ik niet wat 't is. Denken aan je

  • 23 December 2014 - 09:49

    Renske:

    Leuk!!!

  • 23 December 2014 - 09:55

    Mama:

    leuk om je zo te blijven volgen, zeker met de foto's! Idd niet achter het stuur van een auto kruipen en sterkte met de novena's. Liefs mam

  • 23 December 2014 - 10:52

    Ageeth:

    Wat een leuk avontuur! Een hele fijne kerst toegewenst, daar in het verre Ecuador!

  • 23 December 2014 - 13:21

    Papa:

    Leuk om te lezen en te zien, Eva. Kerken bekijken, heb je toch wat van ons overgenomen lol. Dikke knuffel, papa.

  • 23 December 2014 - 14:54

    Helma:

    Leuk dat je ons zo op de hoogte houdt. Succes met de Spaanse les en een fijne kerst gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Eva-Maria

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 7183

Voorgaande reizen:

17 December 2014 - 04 Maart 2015

Coschap in Ecuador

Landen bezocht: