Bijna... - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Eva-Maria - WaarBenJij.nu Bijna... - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Eva-Maria - WaarBenJij.nu

Bijna...

Door: Eva-Maria

Blijf op de hoogte en volg Eva-Maria

05 December 2014 | Nederland, Venlo

Terwijl voor de meeste mensen zich in het oerhollandse sinterklaasfeest dompelen, ben ik met hele andere dingen bezig.. Na een lang weekend van 4 dagen zijn mijn laatste dagen coschap Snijdend aangebroken. Tien dagen achtereen, wisselend avond- en weekenddienst en dan is t gedaan. Dan is mijn eerste coschap al weer voorbij en kan ik mij helemaal storten op de voorbereidingen voor het grote avontuur. 17 december zal een vliegtuig me naar de andere kant van de oceaan brengen voor mijn tweede coschap. Ik zal in Ecuador mijn keuze-coschap Community Medicine doen. Een lichtelijk vaag begrip waarbij je voor een groot deel zelf een programma kan samenstellen. De bedoeling van het coschap is dat je de verschillen in gezondheidszorg tussen Nederland en Ecuador analyseert en die ook linkt aan de cultuurverschillen. Het coschap duurt 8 weken en in totaal zal ik 11 weken daar zijn. Allemaal leuk en aardig, maar natuurlijk vooral heel leuk om zo ver weg te mogen gaan! Op het moment is het vooral erg spannend. Voor het eerst in mijn eentje zo ver weg, naar een cultuur die ik niet ken met een taal die ik nauwelijks beheers (ik heb mijn best gedaan wat Spaans te leren, maar een cursus in Quito zal toch echt nog wel nodig zijn). De Ecuadorse cultuur heeft ertoe geleid dat ik 2 weken voor mijn vertrek nog geen idee heb waar ik ga verblijven. Het gastgezin moet namelijk geregeld worden door iemand die nu niet 'in office' is en die pas maandag contact met mij opneemt! Ik heb geen andere keus dan het over me heen te laten komen en te hopen dat er maandag dan ook echt bericht komt.
Mijn kerstvakantie zal ik doorbrengen in Quito, waar ik ook de cursus spaans zal volgen en een introductie zal krijgen op de universiteit. Ook zullen ze mij en mijn mede-co-assistent de verschillende plaatsen laten zien waar we terecht kunnen komen, waarna we zelf ons programma samen mogen stellen (als ik het goed heb begrepen). Vijf januari zal het echt beginnen!
Het volgende berichtje zal vanuit Quito zijn!
Adiós!

  • 05 December 2014 - 14:55

    Linde:

    Zo spannend Eva! En wat gaan we je enorm missen!! xxxxxxxxxxxxxxx

  • 05 December 2014 - 15:21

    Mama:

    Lieverd, jammer dat het nog niet helemaal geregeld is met je onderdak, is niet fijn, maar komt zeker goed!
    En ook wij zullen jou enorm gaan missen, maar vind het super leuk dat je dit alles onderneemt!! kuzz

  • 05 December 2014 - 20:38

    Je Favoriete Nichtje:

    Lieve Eva-Maria,

    Klinkt enorm spannend, maar ik vertrouw erop dat alles helemaal goed gaat komen! Er is altijd een hotel of hostel in de buurt waar je in geval van nood terecht kunt om te slapen toch? Heel veel succes en enorm jammer dat je er met Kerst niet bij bent! Vergeet vooral ook niet te genieten van je reis :)!

    Liefs, Iris

  • 06 December 2014 - 21:24

    Antoinette:

    Wat een ontzettend mooi avontuur! Geweldig!
    Ga met heel veel plezier je reisverslagen lezen.
    Wij wensen jou een geweldige mooie tijd in Ecuador.
    Lieve groet, Antoinette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Venlo

Eva-Maria

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 7199

Voorgaande reizen:

17 December 2014 - 04 Maart 2015

Coschap in Ecuador

Landen bezocht: